Erasmus projekt „Mirisi, zvuci, boje, oblici…mojeg zavičaja“
Duga tradicija školovanja u Osnovnoj školi Trnovitica rezultat je aktualnog profesionalnog i suvremenog pristupa nastavi, koja se uvijek organizirala prema potrebama učenika. Nakon 2 godine intenzivnog prilagođavanja nastavi na daljinu, uvidjelo se da je trenutno najveća potreba da se nastava iz učionica preseli na otvoreno u svim predmetima jer bi na taj način potakli učenike da opažaju svijet oko sebe i na taj način uče. Učitelji su se zbog toga željeli
usavršavati i upoznati nove metode koje se mogu koristili u nastavi kako bi učenici pronašli motivaciju za osobni razvoj. Na taj način se njeguje 260 godišnja tradicija te pokazuje lokalnoj zajednici važnost i funkcija koju škola ima u ruralnoj sredini.
Prilika za ostvarenje te potrebe pronađena je u Erasmusu +, najvećem programu Europske unije za obrazovanje i osposobljavanje, mlade i sport, kojeg u našoj državi provodi Agencija za mobilnosti i programe Europske unije. Nakon raspisivanja Natječaja za kratkoročne projekte mobilnosti učenika i osoblja u odgoju i općem obrazovanju, budući sudionici projekta odlučili su prijaviti projektnu ideju „Mirisi, zvuci, boje, oblici… mojeg zavičaja“.
Projektna ideja je prihvaćena, a nakon dobivenih sredstava krenulo se u realizaciju
aktivnosti. Osim aktivosti u školi, planirane su mobilnosti učitelja i učenika.
Erasmus akreditacija
Pozitivan odjek provedenog Erasmus+ projekta “Mirisi, zvuci, boje, oblici…mojeg zavičaja” potaknuo
je motivaciju učitelja da i dalje provode nastavu na otvorenom koja je učenicima zanimljivija, potiče
rad u skupinama, gdje učenici više komunikaciju, a učenjem kroz igru povećava se motivacija za
učenjem. Tijekom vremena Erasmus plana planira se organizacija četiri projektna tjedna u kojima će
svi učitelji nastavu održavati na otvorenom.
Također, nakon provedenog Erasmus+ projekta “Mirisi, zvuci, boje, oblici…mojeg zavičaja” i uvedene
nove izvannastavne aktivnosti STEM radionice, čiji je cilj istraživačka nastava, u jednom razrednom
odjelu razredne i jednom razrednom odjelu predmetne nastave, učenici su pokazali veliku
zainteresiranost za takav način rada. Zaključeno je da bi uvođenjem novih izvannastavnih aktivnosti
iz STEAM područja više učenika bilo uključeno te na taj način bi bio ostvaren ovaj cilj.
Kroz Erasmus akreditaciju želimo ostvariti ciljeve:
– tijekom vremena Erasmus plana svake nastavne godine želimo 10% nastave održati na
otvorenom
– povećanje istraživačke nastave u STEAM području razredne i predmetne nastave i
izvannastavnim aktivnostima stvaranjem učionice na otvorenom
